Gwy wandelt

zaterdag 26 mei 2018

Augustijnen in Ertvelde

Een tocht die ik niet graag mis is de Augustijnentocht te Ertvelde (Evergem).
De redenen zijn voor een deel persoonlijk: ik heb vele jaren op het Kapelhof van Stoepe gewoond, en ik ben sterk betrokken geweest bij de Oemtata in de Pastorijstraat. In Ertvelde wandelen is voor mij als het ware een soort thuiskomen.
Los van die motieven, weet de WAK de wandelaar altijd een mooie tocht aan te bieden. De vertrekplaats is de brouwerij van Augustijn zelf.
Om 8u30 was ik er. De wandelclub biedt een aantal afstanden aan. De kortste 4 km, de langste 30. Ik koos voor de 18.
Aanvankelijk door de bebouwing. Dan een aangenaam smal paadje door een bosje en dan bloeide het landelijk karakter van de wandeling open.
Heerlijk is het zo als stadsmens op de boerenbuiten te wandelen.

Geen opmerkingen: