Gwy wandelt

zaterdag 2 november 2013

Zilvervloot

Tof om nog eens in Brugge te wandelen. Zeker met een startplaats vlakbij het station. Ik was er eerder dan gepland. Na een warme chocomelk en een broodje begon ik aan de afstand, waarvoor ik me ingeschreven had.
Het was S-sport die de wandeltochten inrichtte. Zij richten zich vooral naar de senioren, en hun publiek wil vooral wandelingen waar wat te zien is. Bij hun tochten is er zelfs een foto-wandeling.
Het begin was voor alle afstanden dezelfde. Straatje in, straatje uit. Portiekje door, binnenplaatsje over. Leuke hoekjes van Brugge passeerden onder mijn voeten. Ik heb al veel in Brugge gewandeld en dan apprecieer ik het zeker als ik op plekken kom die ik niet kende.  Na 3 kilometer hadden we een charmante rustpost in een plaatselijk schooltje, voor de gelegenheid met nog wat Halloween-versieringen.
We bleven nog wat gezellig in de stad wandelen, en dan splitsen we. Wij, die een langere afstand gekozen hadden werden naar de vaart gestuurd. Heerlijk rustig met andere buitensporters als kanoërs, runners en fietsers. We bogen door de meersen af naar Sint-Andries. Tussen al dan volk ginder was het dan de rustpost. Zo vlak bij het stadion ook veel liefhebbers van voetbal.
Dan door wat meer chique wijken naar de bossen van de Beisbroek. Na 16 km wandelen, ben ik hier wel even blijven zitten, vooraleer het laatste traject naar de startzaal af te leggen.
In de startzaal nog een warme maaltijd gegeten, en dan met de trein weer naar huis.
Met zo een deugddoende wandeling is mijn dag weer goed.
De foto hierbij heb ik in de Magdalenakerk genomen. Voor meer foto's klik hier. In het begin had ik vooral oog voor beelden en gebouwen in de stad. Later ging mijn aandacht meer naar de vele paddenstoelen.

Geen opmerkingen: