Gwy wandelt

maandag 21 mei 2018

Lentetocht

Je hebt wandelaars en wandelaars. Niet iedere wandelaar heeft de zelfde smaak.
Dat is goed trouwens. Mij valt het op als we in de trein of de autobus andere wandelaars ontmoeten. We babbelen gezellig en bij de startzaal na de inschrijving kiest ieder zijn eigen afstand en tempo.
Vandaag nam ik lijnbus 49, samen met een tiental andere stappers. Ons doel was Sint-Lievens-Houtem. Daar ging de Lentetocht van de wandelvereniging 'Land van Rhode' door.
Die wandelclub uit Oosterzele is een wandelclub naar mijn hart. De parcoursmeester weet altijd leuke wegjes en paadjes te vinden. Als het enigszins onverhard kan, doet hij dat ook.
Vandaag wou ik eens goed doorstappen en koos ik voor de 30, een tocht van 30,7 kilometer.
Het werden 30 heerlijke kilometers. Soms over boomstammen stappen, Soms door de netels lopen, Soms langs paden, die ik niet als dusdanig herkende. Moesten er geen wandelpijlen staan, ik had niet eens gezien dat het een wegje was.
Behalve het formidabel parcours en de excellente uitpijling zorgde de wandelclub ook voor een goede BBQ. Had ik dat geweten dan had ik geen lunch mee genomen. (Moet ik onthouden voor de volgende keer.)
Velen sloten de tocht af met een speciaal biertje: Delirium Tremens.
We waren met 1940 wandelaars, allemaal gelukkige mensen op deze Pinkstermaandag.
Voor mijn korte foto impressie klik hier.

Geen opmerkingen: