Gwy wandelt

zondag 18 februari 2018

Zonnige wintertocht

Wat een mooie dag vandaag. Echt een dag om buiten te zijn.
Ik was niet de enige die dat dacht. Veel mensen wilden wandelen.
Om 10 uur kwam ik in de startzaal aan. De inrichtende club had 2 inschrijftafels voorzien, en toch was er een wachtrij. Meerdere mensen hadden voor IBIS gekozen op deze zondag.

Het werd een mooie tocht op een bevroren ondergrond en onder een stralend winterzonnetje. 

Gedeelten van ons parcours komen overeen met passages van de Dodentocht. Ik sprak met wandelaars van wie het vandaag de eerste georganiseerde wandeling was. Zij stapten die als voorbereiding op die Dodentocht. Ik ontmoette ook mensen die met de inrichting van de Dodentocht betrokken zijn. Er zouden al 9.000 inschrijvingen zijn. Als je mee wil stappen, wacht niet te lang om je in te schrijven. Er is in 2018 een grens van 13.000 wandelaars. 

Op zo een winterwandeling van IBIS kunnen we langs stukken natuur stappen, wat het wandelen toch plezanter maakt. Het mooiste zelf vond ik de doortocht langs de Oppuurse Heerlijkheid.

Voor wat beeldindrukken genomen met mijn mobieltje, klik hier. Ik ben verschillende wandelkennissen tegen gekomen, die heel wat beter kunnen fotograferen dan ik. Ik zal dan ook op internet kijken wat zij zo al gefotografeerd hebben. 

Geen opmerkingen: