Gwy wandelt

dinsdag 16 januari 2018

Instappen

De drie wijzen in ik hebben deze dinsdag  onze EURAUDAX-tocht van 6 februari ingewandeld.
Etienne heeft het parcours uitgewerkt. Een uitgelezen tocht.
De deelnemers aan de tocht zullen weer Gent op een bijzondere manier leren kennen.
Het eerste gedeelte volgt gedeeltelijk de zogenaamde Westerring. We stappen van de Dampoort naar Dok Noord. Industriƫle archeologie. Het voormalige havengebied van Gent.
Dan zwerven we over de  begraafplaats aan de Brugse poort om naar de Bourgoyen te gaan.
In het natuurgebied zullen we dan een rust hebben. Ik moet dat overigens nog regelen. Deze morgen waren de mensen van Natuurpunt er niet. De mensen van Educatief Gent konden me wel heel wat vertellen. Dat komt wel in orde.
Dan trekken we over wat ze ginder aan de blokken de berg noemen naar het eiland Malem. We passeren de circusschool en stappen langs de Nieuwe Wandeling naar de binnenstad.
Vandaag mochten we in het begijnhof een dame ontmoeten. Ze loopt nu met een rollator. Ze heeft heel wat wandeltochten gestapt. Het was aangenaam zo elkaar nog eens tegen te komen. Sommigen die dit lezen weten wel wie ik bedoel.
Dan verder langs het gravensteen naar het belfort.
De tweede rust zullen we dan onder de stadshal nemen.
Voor het derde traject kiezen we dan om te stappen langs de gebouwen van de Gentse universiteit. 200 jaar bestaat die.

Voor een foto-impressie van mijn mobieltje klik hier.
Volgens mijn mobieltje trouwens is de tocht 25,26 kilometer, ietsje meer dan het brevet van 25 km.
Als je wil mee stappen, aarzel niet om met mij contact op te nemen.
Let wel op! Het is een brevetwandeling aan een tempo van 6 km per uur volgens de EURAUDAX-formule.

Geen opmerkingen: