Gwy wandelt

zaterdag 20 januari 2018

Gestreken mastellen

Op zaterdag 20 januari in de namiddag was het de wijkbeurs van  Gent binnenstad.
Plaats van het gebeuren was het NEST, dat is het gebouw aan dhet Wilsonplein dat vroeger de Gentse stadsbibliotheek huisvestte.
Het was er druk bij de  informatie standen rond verschillende thema's.
Bij de standhouders trof ik ook de antenne binnenstad van het lokaal dienstencentrum De Horizon aan
Ook bij de medewerkers zag ik mensen die ik ken.
Op zo een wijkbeurs ontmoet men veel buren.
Ook onze burgemeester en schepenen waren er.
De klimaatstand boeide me. Ik liet me de warmtekaart van Gent tonen.
Mijn verblijf valt in de zone oranje. Het gebouw kan beter geïsoleerd worden. Eigenlijk wist. Ik dat al. Op de meetinstellingen op de hoek van de Lange Boomgaardstraat en de Keizer Karelstraat blijkt dat mijn straat een warme straat is wat temperatuur betreft.
Bij de test of ik een echte Gentenaar ben, bleek dat ik dat toch voor de helft ben.
En weet je waarom ik dit blogpostje de titel 'gestreken mastellen' gegeven heb? Wel! Ik trof er twee buurvrouwen die aan het strijken waren. Ze streken mastellen.

Geen opmerkingen: