Gwy wandelt

zondag 3 december 2017

Slodderspoken in Nevelland

De winter is in het land. Afin, deze morgen toch.
Ik nam de trein naar Landegem en vandaar stapte ik naar Meerendree.
Aldaar was het de Sinterklaastocht van de Reigerstappers.

Het eerste traject stapte ik samen met een clubgenoot die de streek hier door en door kent, alle wegjes en paadjes.
Bij de eerste rust scheidden onze wegen. Hij bewandelde de extra lus van de 27, en ik stapte door op de 19.
Dit traject bracht me door de vallei van de Kale. Het was miezerig en nevelig. Ja! We zijn tenslotte in Nevele en volgden voor een deel de Nevelland route. 
Bij de tweede rust - in een draverij was dat - at ik mijn lunch gewoonte getrouw met een kom soep.
In het derde traject was de lucht opgeklaard. Het miezerde niet meer. Wel waren de paden modderig geworden. We bewandelden voor een deel de Slodderspook route. 
Tegen de middag was ik in de startzaal terug. Ginder wat nagebabbeld onder andere met Sinterklaas en Zwarte Piet, die met veel wandelaars op de foto kwamen. Het was natuurlijk voor de kinderen bedoeld.
Op de kortste wandeling zag ik veel kinderen met hun ouders of grootouders.
De tocht begon in een sneeuwwit landschap dat langzaam door de dooi meer kleur kreeg.

Klik hier voor wat foto's die ik met mijn mobieltje nam. 

Geen opmerkingen: