Gwy wandelt

dinsdag 12 december 2017

Sax in de prinsenzaal

Deze namiddag zouden we het verhaal van de saxofoon horen. Wie is de de uitvinder?  En ook over de instrumentenmakers, over de muzikanten, over componisten, ...
Maar wat een weer !!!
Het was onze laatste bijeenkomst van OKRA Academie Gent. We konden die moeilijk afgelasten. Ik had er schrik voor. Maar we konden de mensen die het gure weer trotseren toch moeilijk confronteren met een briefje waarop ze zouden lezen dat de voordracht afgelast was.
Ook al zouden er maar vier mensen opdagen, het zou doorgaan. Dat is zeker.
Gebruikelijk richten we de zaal in voor zo een honderdtal mensen. Nu plaatsten we zo een 40-tal stoelen. Gelukkig maar want vele mensen wilden het verhaal van de sax horen. We moesten er zelfs stoelen bij plaatsen.

Op de voordrachten en lezingen die we inrichten hebben we een wisselend publiek. Ook vandaag zag ik veel mensen die ik niet ken, en natuurlijk ook mensen die ik wel ken. Met zijn allen hebben we van de uitleg geleerd. Ik vermoed als ik straks naar symfonische kerstmuziek, of naar jazzy Xmas songs luister, ik extra de saxofoon zal horen.

Deze namiddag  besloten we het jaar 2017. Klik hier voor de brochure met onze activiteiten in 2018.
En we wensen iedereen een zalige Kerst.

Geen opmerkingen: