Gwy wandelt

zaterdag 9 december 2017

Met Flora stappen in Gent bij nacht.

Deze week zag ik al vlakbij de flat waar ik verblijf wandelpijlen hangen.
Pijlen voor de wandeling door Gent bij nacht.
Deze middag rond vier uur zette ik aan. Ik volgende meteen de wandelpijlen om de startplaats te bereiken.
Langs de samenvloeiing van Leie en Schelde naar de Vrijdagsmarkt. De pijlen lieten ons kronkelen door straatjes en straten waar je anders nooit doorheen stapt. Ik was verrukt dat ik door de Wolfsstraat nog bij licht kon stappen. Zo kon ik de vele voorgevels met spreuken in de façade verwerkt, bewonderen. Later volgde nog een mooie doortocht doorheen het Antonius hof. We stapten dat hof binnen vanuit een poort van een stadsschool in de Molenaarsstraat. Een primeur voor mij.
Eens aan het Rabot op de campus Odyssee kan ik me in het startlokaal vervoegen. De startzaal is geweldig ruim. De wandeltocht van de Florastappers in december is goed voor meer dan 6000 deelnemers. Hier vervulde ik de inschrijfformaliteiten
Na wat gebabbel met verschillende kennissen stapte ik dan weer verder.
Ik had voor de 12 km gekozen.
Stukken Gent die iedereen kent, en stukken Gent om te ontdekken. Het meest was ik verrast toen de wandelpijlen ons langs een werf leidden en we eenklaps in het begijnhof Ter Hoyen waren met een tocht langs de bleekweiden.
De rust was in het Bavocollege en dan volgden nog de Winterfeesten.
Vele mensen genoten ervan.

Klik hier voor wat foto's van mijn mobieltje.

Geen opmerkingen: