Gwy wandelt

woensdag 30 augustus 2017

Mijn straat is geasfalteerd.

Koor H.Kerst 
Het regende vandaag.
Ik was trouwens vroeg wakker. Al iets na 4 uur vanmorgen waren de werklui al in mijn straat bezig.
Ik was vrijwel niet in mijn flat vandaag.
Naar de apotheek. Naar het wijkgezondheidscentrum. Naar De Wan om middagmaal voor zaterdag te voorzien. Naar de Seleskest-kerk om aldaar de vernieuwde plafondschilderingen in het koor te bewonderen.
Keizer Karelstraat
Het middagmaal gebruikten we in het vegetarisch restaurant Lekker Gec aan de Poel.
En dan in de middag stond ik in voor het onthaal in de St.Baafskathedraal.
Toen ik daarvandaan naar mijn flat ging, regende het fel.
Maar toch was heel mijn straat opnieuw geasfalteerd. Het oogt wel nat maar mooi.
Daarna toch nog even De Horizon binnen gesprongen om de foto's van het feest van vorige week te laten zien.

Toch was ik nog even ongerust deze avond.
Toen ik om kwart voor negen over de Lousbergskaai liep, zag ik daar ineens een buur van mij gaan. Het is een buur die wat moeilijk stapt en de ouderdom van 99 jaar al bereikt heeft. Ik dacht: "Wat doet die man, als het donker wordt nog op straat? "
Afin ! Ik heb hem een arm gegeven en naar zijn huis gebracht. Ginder heb ik gewacht tot hij binnen was, en hem verteld om naar zijn bed te gaan en te slapen.

Zelf ga ik nu trouwens ook naar bed.

Geen opmerkingen: