Gwy wandelt

dinsdag 18 juli 2017

Kranskapellen

Wat heb ik nu met kerken ?
Mijn dinsdag van de Gentse Feesten omvatte een exclusieve rondleiding in de kranskapellen van de Gentse hoofdkerk.
We waren met zo een twintig geïnteresseerden om de 5 kranskapellen te bezoeken.
Die kapellen zijn afgesloten voor het publiek. Alleen voor onze tocht vandaag werden ze beperkte tijd open gehouden.
Francine en Monette hebben heel wat opgezocht in oude boeken, in de archieven om ons in te wijden in de geschiedenis.
Monette op haar belerende wijze en Francien op haar manier wisten ons te boeien.

Met dit bezoek was onze dinsdag op de Gentse feesten niet afgesloten.
We hebben nog de mieren ontmoet (Insiders weten wat ik hiermee bedoel)
We zijn nog naar de Achterleie en de Baudelo geweest.
Ik ben geen nachtmens. Ook in deze Gentse feesten ga ik vroeg naar bed.

1 opmerking:

Unknown zei

Maandag St.Baafs bezocht gids was Monette, voor de krans kapellen moest ik kiezen we zijn dan maar naar St. Goriks gaan wandelen