Gwy wandelt

maandag 26 juni 2017

Een Gentse dag

Vandaag bleef ik in Gent.
Eerst naar het administratief centrum aan de zuid, om nog wat zaken te regelen.
Terwijl ik er toch was ook eens naar De Krook.
Een mooie beeldengroep siert nu het Miriam Makeba plein. Ik nam het werk van Borremans met mijn mobieltje zelfs drie keer op de foto. De passanten is de naam van het beeld. Ik vond het plezant dat een kleine er onder ging staan en zijn vader hem zo fotografeerde.
Weet je trouwens wie Miriam Makeba is? Klik hier voor het lemma over haar in de WIKI.
Dan nog naar de stadswinkel beneden het belfort.
Het werd stilletjes middag. Tijd om te eten. We kozen deze keer voor De Buffel in de Gandastraat. Hun maaltijden zijn seizoensgebonden, en de kok is geweldig creatief. Ik koos voor de veggie-dagschotel: bulgur met bladspinazie en kaaskroketten.
Daarna wandelden we naar de Achterleie, waar we wat in het snookercafé zaten, om nadien naar het Huis van Alijn te gaan. Tegenwoordig is dat de maandag open. De woensdag is nu hun sluitingsdag.
Een goede kennis die daar zat, nodigde ons uit om nog naar de Pensmarkt. Familie van hem werkt daar in De Spijker en dat is een goede reden om er eens binnen te springen.
Ik ging nog niet onmiddellijk terug naar mijn flat, maar sloot de dag af in het lokaal diensten centrum De Horizon.

Geen opmerkingen: