Gwy wandelt

zaterdag 6 mei 2017

De 1ste van de 2

De Tweedaagse van Blankenberge !
Geen jaar kan er passeren of ik trek er naar toe.
Voor vandaag was ik afgesproken met iemand van Brugge (links op de foto).
We wandelden te samen de 25 kilometer. Mijn wandelmaat wil dit jaar weer eens Bornem meestappen, de Dodentocht.
Via via had hij gehoord dat ik de IML-tocht van vandaag wou mee stappen. Hij had me gecontacteerd om die samen te wandelen.
Mens !!! Wat ik heb ik een plezier gehad op deze tocht.
We liepen wel wat in de kijker.Hoe kan iemand die totaal blind is, toch zulke afstanden afleggen ?
Nu moeilijk is dat niet. Je verschiet dan altijd van de vriendelijkheid van je mede wandelaars. We stappen redelijk snel, en de mensen horen dan onze passen na hun. En dan zeggen ze: 'Passeer maar'  terwijl ze even op zij gaan.
Op zo een dag als vandaag viel me dat op, ook vanwege de vele Chiro-, KSA- en Scoutsgroepen.

Hoe gebeurt het?
Op de trein na de tocht, konden we de coupé delen met iemand die op 3 juni een tocht in Oostkamp inricht. We hebben dan ook afgesproken om zeker aan haar wandeling deel te nemen.

Geen opmerkingen: