Gwy wandelt

zondag 14 mei 2017

Bedankt voor de bloemen.

De dag van de buren, is dit jaar op 26 mei.
Ook Gent doet er aan mee. En mijn wijk ook.
In het Lokaal Dienstencentrum De Horizon op de Lousbergskaai is er op die vrijdag een plantenruilbeurs.
Voor deze burendag hebben we vorige week in een aantal bijeenkomsten tal van zakjes met bloemenzaad gevuld.
Het was gezellig samenwerken. Ik was schrijver. Een ander was vuller. Hij/zij deed met een koffielepeltje het zaad in de zakjes. Ook was er een plakker. Een ander plakte nl. de zakjes dicht. De laatste is ons team was de nieter. Die niette de flyer eraan.
Die zakjes met bloemenzaad hebben we nadien gebust. Terwijl ik zo in de straten rondliep om de zakjes in de brievenbus te stoppen, gaf dat op zichzelf al aanleiding tot aangename gesprekken.
En ik verschoot ook toen ik naar de winkel ging, en mevrouw me zei :"Bedankt voor de bloemen".
Het initiatief voor een warme buurt wordt goed opgenomen.

Geen opmerkingen: