Gwy wandelt

dinsdag 21 maart 2017

Uit de stellingen

Geen stellingen meer aan de St. Baafskathedraal.
De vernieuwing van de westertoren is stilletjes aan gedaan. Nog binnenwerk. Het zijn 450 trappen om de top van de toren te bereiken.
Binnen enkele dagen levert de uitvoerder het op.

Ook ons onthaalseizoen start weer.
Vandaag waren we met een dertigtal enthousiaste onthalers samen.
Vorig jaar mochten we zo een 950.000 toeristen verwelkomen.
Bovendien nadert het Van Eyck jaar, dat is 2020.
Het retabel van het Lam Gods zal verplaatst worden van de doopkapel naar de sacramentskapel.
Bovendien goed nieuws voor de mensen die zich met een rolstoel of een rollator verplaatsen. Er komt tegen die tijd ook een lift.

Zelf heb ik me opgegeven om de woensdagnamiddag en de vrijdagnamiddag in te staan voor het onthaal van de bezoekers uit eigen en andere landen.Ik reis graag, ik ben graag in andere landen, en heet dan ook graag de reizigers uit andere landen welkom in mijn stad.