Gwy wandelt

woensdag 29 maart 2017

Midweektocht Scheldestappers

Woensdag 29 maart 2017 is voorlopig de laatste woensdag die ik vrij heb om te wandelen.
Ik nam dan ook in Gent Dampoort de trein naar Zingem om aan de tocht van de Scheldestappers deel te nemen.
In Gent St.Pieters stappen er nog wandelaars op de trein.
Een bont gezelschap op weg naar het clubhuis van de wandelsportvereniging.

Uit de aangeboden afstanden koos ik voor de 21. 
De oranje wandelpijlen brachten ons doorheen de Scheldevallei, meestal langs aarden wegen. Zelfs toen we langs de Schelde zelf liepen, had de parcouursmeester geopteerd voor een groene weg onder de voeten. De macadam hielden we rechts van ons. Dat was een heerlijk eerste traject om dan in Asper onze eerste rust te hebben.
De tweede lus was hoofdzakelijk over verharde wegen, door het platteland. En in het derde traject passeerden een houten staakmolen: Meuleken 't Dal
We stapten lekker door, aan een voor mijn wandelcompagnon, een hoog tempo, maar dat deerde hem niet. Integendeel het deed hem plezier om met zijn 71 jaar nog 6 per uur te stappen.
Een mooie droge tocht

Voor mijn foto-album, klik hier. of hier
Ook onze voorzitter wandelde mee. Ook zij publiceren hun foto's veelal op het internet. Klik hier.
En nu ik onze voorzitter vermeld, je komt zondag toch ook naar onze Kwarteltocht in Zelzate ?
Er waren trouwens tussen de meer dan duizend wandelaars verschillende wandelfotografen. Kijk maar bij tijd en stond naar beneluxwandelen.eu 
Mijn mede-doetje en mede-kwartel heb ik niet gezien. Hij was er ook bij. Klik hier voor zijn foto's.

Geen opmerkingen: