Gwy wandelt

maandag 6 februari 2017

Op deze maandag

Vandaag had ik twee zaken die mijn zorg behoefden.
Eén is het verlies van mijn portefeuille zaterdag.
Twee is de Euraudax mars van dinsdag.

Ik kan het ook anders zeggen.
Met mijn mobieltje heb ik inkomende en uitgaande gesprekken.
De inkomende gesprekken betreffen de Euraudax van morgen.
Uitgaande gesprekken deed ik dan voor mijn verloren goed.

Na kantoortijd heb ik wat gewandeld. Om rustig te blijven moest ik wat afwandelen Ik stapte naar Dok Noord. Onder weg passeeerde ik de electriciteitscentrale, waar ik in de buurt deze foto nam. Ik kon het niet laten. Paarden in een industrieel gebied. ??? Een herinnering aan de plattelandsbewoners die door honger gedreven in de stad werk zochten ??? 

Zaterdag ben ik mijn portefeuille verloren.  Ik kwam in mijn flat, voelde in mijn achter zak. En niets meer. Mijn portefeuille naast mijn zak gestoken, --- denk ik.
Terug naar de dispatching van De Lijn en dat daar aan een controleur gemeld. Hij telefoneerde naar zijn dienst, maar er was geen melding dat mijn portefeuille gevonden was. 
Twee gevolgen: onmiddellijk naar de politie om aangifte te doen, en tweedens maandag (=vandaag) informeren voor gevonden voorwerpen bij De Lijn.
Zaterdag heb ik uren bij de politie doorgebracht. In de wachtzaal dan wel. Amaai! Wat ik daar gehoord heb! Miserie, haat, nijd, geweldplegingen, diefstallen. En ik zat daar maar om een verloren portefeuille aan te geven. 
Maar ja, ook mijn identiteitskaart zat in mijn portefeuille, Zonder aangifte zou ik geen nieuwe krijgen.

Met de papieren van de politie ben ik dan vandaag om een nieuwe lijnkaart geweest. De mevrouw aan de balie gaf me er een voor drie maanden. Ik zal bericht krijgen voor een langer durende kaart.

Voor morgen kreeg ik wat telefoontjes. Die gingen meestal over wanneer we zullen starten. Ik deelde dan ook de startplaats mee, en  --- dat we hoe dan ook morgen om elf starten. We zullen al krap in de tijd zitten om op tijd op de afgesproken rustplaatsen te zijn. 

Geen opmerkingen: