Gwy wandelt

donderdag 9 februari 2017

Onze Ghelamco tocht

Met een beetje vertraging, hierbij mijn indrukken van onze Euraudax-tocht van eergisteren.
Het was plezierig zoveel mensen te zien opdagen. Gent staat blijkbaar hoog in het vaandel bij vele wandelaars.
We vertrokken om elf uur aan de Dampoort. We stapten onder de bogen rechts door naar een winkelcentrum waar we een park in gingen. Wat trapjes en dan weer naar een woonwijk naar de Schelde toe. Stroomafwaarts is het niet adem benemend. Gewoon modder dat bij vloed toch wat onder meer water komt. Dat was links van ons. Rechts waren de meersen. Het gebied is niet bebouwd. Bij springtij moeten de velden hier onder water kunnen komen.
Aan het hoekje van Luk De Vos voorbij sloegen we rechtsaf. Ik liep nog even naar voren. Gelukkig was het niet nodig. Onze 'eerste' mannen wisten waar ze de stroom moesten verlaten om naar de geboortebossen te stappen. De Florastappers waar ik toen net mee aan het babbelen was, herkenden het traject van hun eigen tochten. Zij kiezen dan misschien voor het blote voeten pad, maar ik hield het bij de meer brede wegjes.
Waar de groene halte wandeling start, daar hielden we halt. Bij de mensen van het LDC De Speltincx konden we onze boterham opeten.
Na die rust stapten we door de Merelbeekse Flora wijk naar waar de Schelde Gent binnen stroomt.
Het van het !!! 
Op onze volgende stop. Iedere wandelaar was verrast dat we zo bij de Buffalo's binnen stapten. Hier hadden we niet alleen seingevers. Ook stewards hielden een oogje in het zeil.
Velen hebben de exclusieve stempel in hun wandelboekje kunnen plaatsen. Zoiets lukt maar één keer.
Ik had wat schrik dat we door de rust wat uit de tijd zouden lopen. Twee keer zoveel wandelaars als verwacht, betekent ook twee zoveel tijd voor de bediening.
Dat viel gelukkig allemaal mee. (Mijn dank vooral aan de vrijwilligers van De Speltincx)
We stapten verder door het miljoenenkwartier. Het beeld met de vier heemskinderen op hun paard Beijaard werd door veel wandelaars gefotografeerd.
En na dat park gingen we door het Citadelpark. Ook zo een plek opgezet voor de wereldtentoonstelling van 1913.
De tocht door de binnenstad moesten we dan wel kort houden.
---
Mag ik alle deelnemers bedanken. Het doet meer dan deugd samen te wandelen.

1 opmerking:

Unknown zei

Een linkerknie die geen Euraudax tempo meer aankan hield mij helaas thuis Guy.
Ik miste jullie wel en hoop op een volgende keer.
Doe zo voort rakker !!