Gwy wandelt

zaterdag 4 februari 2017

De man met de toeter

De man met de toeter maakt het bekend: Wandelen in het Meetjesland is gezellig.
Die man met de toeter staat in het dorp Kaprijke van waaruit Roal Benti vandaag haar wintertocht inrichtte. Winters was het vandaag niet. Er was wel regen voorspeld.
Uit het gamma van aangeboden trajecten koos ik voor de 18, een wandeling van 19,5 kilometer. De wandelpijlen brachten ons over de expresweg naar Lembeke. Afgezien van de expresweg was dit een landelijk traject door natte groene akkers en weiden. De nattigheid lag op de akkers en de weiden, gelukkig niet onder onze voeten. De paden waren droog.
Na mijn lunch gegeten te hebben in de rust in Lembeke stapte ik het tweede traject. Dat bracht ons langs een smal pad naar de Lembeekse bossen. Het was al een hele tijd dat ik die bewandeld had. Het was dus voor mij puur genieten op dit tweede stuk.
De tweede rust was weer in dezelfde basisschool te Lembeke, en dan bracht het derde traject van de 18 ons weer naar de start zaal in Kaprijke. Het 3de traject was als het ware een spiegelbeeld van het 1ste. Ik was binnen net voor het begon te regenen.
De wandeling sloot ik af, zoals anderen aan mijn tafel, met koffie en pannenkoeken

Geen opmerkingen: