Gwy wandelt

woensdag 4 januari 2017

Amaai! Mijn voeten!

Op de eerste dag van onze trekking-driedaagse hebben mijn voeten nogal afgezien. Een ervaring die ik nog niet kende.
In de jungle huizen bloedzuigers in de modder. Die wormen hechten zich vast aan de huid en zuigen het bloed op.
Ze geraken zelfs door de kousen en de broekspijpen.
Een voordeel is wel dat ze niet zoals teken ziektes overbrengen. En ik denk onwillekeurig dat aderlatingen vroeger een geneesmethode was.
Toe we in de namiddag in het dorpje Ban Naluang aankwamen was het tijd om de wondjes te verzorgen en te ontsmetten.  Een mijnheer doodde de wormen met een borsteltje dat hij in een speciale vloeistof stopte en bracht dan betadine aan op de wondjes.
Morgen mijn voeten maar goed met DEET behandelen, zodanig dat het wat minder is

Geen opmerkingen: