Gwy wandelt

zondag 11 december 2016

Weduwe Vos was er bij

Het sportcomplex De Klavers in Belsele vormde de thuishaven voor de wandelclub De Reynaertstappers.  Uit de verschillende afstanden die uitgepijld waren koos ik voor de 23, dat was een wandeling van 24,9 kilometer. 
Het eerste traject bracht ons langs smalle wegels naar Puivelde. Eveneens langs boswegels stapten we nadien naar Sinaai. Ginder hadden de wandelaars die voor de 23 gekozen hadden, een plaatselijke lus. De wandelpijlen stuurden ons door het winterzonnetje. Met enige overdrijving zou ik zeggen dat we zonnecrème hadden moeten mee nemen. 
Het was stil op dit traject, nogal een verschil met de stadswandeling in Gent gisteren.
Was het op de paadjes stil, ik verschoot toen ik weer de rustpost in Sinaai binnen kwam. Het was er bomvol. Gelukkig boden enige wandelkennissen me een stoel aan, zodanig dat ik met een kom soep mijn sandwiches kon verorberen. 
De laatste lus leidde ons doorheen en langs het domein familie De Clerck. In die bosrijke omgeving kwamen de mensen die graag paddenstoelen fotograferen, zeker aan hun trekken. 
Terug in Belsele, nog wat na praten, en dan naar de trein. 1598 deelnemers stonden al genoteerd toen ik de zaal verliet. 

Geen opmerkingen: