Gwy wandelt

woensdag 14 december 2016

Wafelen en wandelen

Vandaag verzamelde het Vlaams wandelwereldje zich in Geraardsbergen. Het was vandaag de Wafelentocht van de Padstappers.
De zaal is aan de oever van de Dender, dat belooft toch wat hellingen om uit de vallei te geraken.
Het is een lussenwandeling. Er zijn geen afzonderlijke rustposten. De wandelaars keren telkens na een lus naar 'De Spiraal' dat is de startplaats terug.
Er waren drie lussen. Alle drie stappen betekent 21 kilometer wandelen. Dat was mijn keuze.
Het eerste traject leidde ons door de binnenstad de berg op. We stapten naar en door Overboelare om via een flinke daling van de Buizemont terug te keren.
Tijd voor een soep en een broodje met zwarte pens.
Dan het tweede traject. Langs goed begaanbare paadjes naar Onkerzele. Van Onkerzele terug zag ik de mensen voorzichtig voetje voor voetje vooruit stappen. De Stuivenbergdreef was een gladde modderige bedoening. Zelf schoof ik trouwens ook uit. Mijn knie en mijn hand in de modder en dan weer recht. Langs het park van de Adriaanabdij kwamen we dan weer aan de startzaal.
In het toilet waste ik mijn handen en spoelde de modder van mijn broekspijpen. Zo zag ik er toch weer proper uit, om een wafel te eten met een warme chocolade melk.
Het derde traject was dan kort en vrij gemakkelijk. De derde lus bracht ons Nederboelare.
Bij het napraten was indereen het erover eens: de Padstappers hebben weer een prachtige tocht uitgewerkt.

Ondertussen zag ik al heel wat fotoreeksen op Facebook en Google+.
Was je er niet bij dan kan met die foto's de wandeling virtueel stappen.
Was je er wel bij, dan kan je nagenieten van de prachtige tocht.

Geen opmerkingen: