Gwy wandelt

zaterdag 17 december 2016

Kerstwandeling bij Opsinjoorke

In de namiddag trok ik naar Mechelen, om ginder te wandelen in de Golden Carolus wandeling. Door werkzaamheden was ik er vroeger dan verwacht. Ik kon namelijk de trein naar Antwerpen nemen. Die werd langs Mechelen omgeleid. De eerste halte na Gent St.Pieters was Mechelen. 
Er was al veel volk bij de inschrijving, die vlot verliep. Ik opteerde voor de 10 kilometer. Op deze korte dagen van het jaar, begin ik de stadswandeling graag als het nog klaar, om dan als het donker is, de feestverlichting in me op te nemen.
Wandelen in het historische Mechelen, betekent: de vele kerken, refuges. Ik zag zelfs een groot kergebouw die nu omgevormd is tot een hotel. Geschiedenis betekent ook mindere hoofdstukken: de kazerne Dossin, van waaruit de Joden tijdens de 2de wereldoorlog gedeporteerd werden passeerden we op de 10 km.
Mijn rust nam ik op een pleintje bij het begijnhof. De Marokkaanse muntthee samen met een stul zoete chocoladetaart smaakten me overheerlijk.
Ook passeerden we brouwerijen. Brouwerij Het Anker, was voor vele mede wandelaars de stop die ze op het oog hadden. En brouwerij Lamot aan de Dijle met zijn vele chaletjes was een reden om de wandeling even te onderbreken. 
Opsinjoorke heeft ons een stemmingsvolle wandeling aan geboden. 

Geen opmerkingen: