Gwy wandelt

dinsdag 20 december 2016

Kerstfeest in de Prinsenzaal

Vandaag vierden wij met ons OKRA-trefpunt het kerstfeest.
Het ging door bij de Paters Karmelieten.
Het begon in de ochtend met een eucharistieviering.  Onze proost is te oud geworden, en kan dat niet meer. Gelukkig hebben de paters voor een andere priester gezorgd.
Nadien verlieten we het klooster en trokken naar de Prinzenzaal.
Daar kwamen dan de mensen bij die niet naar de mis geweest zijn, en na het aperitief konden we aan tafel voor het kerstdiner.
Het was bijzonder lekker: Garnalen cocktail, kabeljauwhaasje met prei en puree, varkenshaasje 'archiduc' met kroketjes. Het was al lang geleden dat ik kroketjes gegeten had, Die hebben me dan ook goed gesmaakt.
Dan kwamen de mensen binnen, die enkel bij het namiddagprogramma wilden zijn.
Dat begon met koffie en kerstbûche.
Een zingend muzikaal duo vergaste ons dan op kerstliedjes en wereldliedjes. Zij speelde ook klarinet, en hij bediende het toetsenbord. Ze noemen zichzelf de 'Zingende tandem', en wisten ons goed tot meezingen en meeklappen te bewegen.

Het programma van ons trefpunt voor 2017 heb ik al gekregen. Gisteren trouwens heb ik me al voor 2 activiteiten ingeschreven.

Geen opmerkingen: