Gwy wandelt

vrijdag 16 december 2016

Gezelschapsspellen

Om 18 uur begon de spellenavond in het LDC De Horizon.
Toen we binnenkwamen waren er verschillende spelletjes bezig. Afgezien van Qwirkle waren het allemaal spelen die ik niet kende. Ik sloot mij aan bij een groep die met schildpadjes als pion bezig was op een bordspel.
De groep 'Speltafel' was uitgenodigd om met haar speeldozen en expertise ons verschillende spellen te leren. De spelbegeleiders konden ook goed inschatten of ze een puur geluksspel dan wel een spel met meer tactiek konden laten spelen.
Ik kon er kennis maken met plezante spelen. We hebben ons goed geamuseerd.
En voor de inwendige mens konden we ook nog een broodje met BBQ-worst kopen.
Onze tafel ging het langst door, en Johan, onze spelbegeleider vertelde ook nog hoe een nieuw spel tot stand komt, hoe het eerste concept gemaakt wordt. De eerste beperkte uitgave is veelal op eigen kosten van de uitvinder. En als het spel aanslaat wordt het ook op de markt gebracht.
Zo kon één onzer al een spel spelen dat pas in januari te koop zal zijn.
De spellenavond was de derde in een reeks die onder begeleiding van de Speltafel doorging. Nu ik weet hoe plezant het is, had ik er de twee vorige keren ook wel bij willen zijn.
Ik zal het beter in de gaten moeten houden.

Geen opmerkingen: