Gwy wandelt

zondag 11 december 2016

Geen kerstboom

Plaats ik nu een kerstboom of niet?
Ik heb er wat over getwijfeld.
Na Sinterklaas heb ik alvast toch een kerststal voor het raam geplaatst, en een wat meer uitgewerkt stalletje op de buffetkast in de eetkamer. Maar zou ik nu nog een boompje en lichtjes kopen?
Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan. Het licht in duisternis, de lampjes in de donkerte, zijn ruim aanwezig waar ik woon. De sfeer dringt in ieder geval door.
Maar met de feestdagen zelf ben ik niet in het land.
Dit jaareinde voor mij geen middernachtmis in de Gentse Sint-Baafs-kathedraal, geen kerstfeest in de Horizon, geen familiebijeenkomsten, geen eindejaarswandelingen in Luik, Sleidinge, en zo meer. Geen start wandeling in Ronse.
Ik ben dan in Zuid-Oost Aziƫ. Ik ben dan bij de boeddhisten. Die kennen het kerstfeest allicht niet. En ik vraag me af of ze ook het nieuwjaarsfeest kennen. Binnenkort weet ik het.

Geen opmerkingen: