Gwy wandelt

vrijdag 2 december 2016

Brassens en Wannes Van de Velde


Vooraleer ik naar Zuid-Oost Aziƫ vertrek wil ik nog eens het oude chanson horen.
Ik denk dan aan de Franse zanger Georges Brassens en de Antwerpse zanger Wannes Van de Velde.
Deze twee muzikale iconen worden op 22 december 2016 in De Centrale naar voren gebracht.
We zijn al aan het afspreken om er naar toe te gaan.

Georges Brassens herinner ik me van liedjes als 'Les copains d'abord' of 'Les amoureux des bancs publics.
Wannes Van de Velde herinner ik me eens toen hij op een dag was, waarop hij moest optreden, en ikzelf mee bij de inrichting betrokken was. Ik herinner me hem met weemoed in mijn hart om zijn werk dat hij voor en met de Internationale Nieuwe Scene verrichte, en natuurlijk om zijn lied dat nog uit de kaboutertijd stamt: 'Ik wil door de straten verdwalen'
Even terug naar zijn Internationale Nieuwe Scene: Het lied van de bannelingen klinkt soms totaal onverwacht in mijn oren als ik in de vreemde op wandel ben.

Geen opmerkingen: