Gwy wandelt

woensdag 2 november 2016

Zilvervloot

2 november is de datum van De Zilveren Vloot, een wandeling in Brugge van S-sport. Ik nam een vroege trein er naar toe. Het was nog te vroeg voor een seniorenbiljet, ik heb dan ook een gewoon biljet gekocht.
Op weg naar de startplaats hoorde ik al: "Hé Guy! Hoe is't?".  Ik bevond mij al op het begin van de wandeling. 
Eens ingeschreven, kwam ook Marc aan, en we starten samen op deze tocht. Nauwelijks buiten kwamen we nog een Marc tegen. Vorige maand hebben we nog deel genomen aan de groepswandeling naar Santiago de Compostela, en ook vandaag hebben we samen gewandeld. 
Er waren verschillende formules: GPS-wandelen, foto zoektocht, en de klassieke gepijlde wandeling. Wij kozen deze laatste voor het traject van 25 kilometer. 
Het wandelweer was ongewoon goed voor de tijd van het jaar. Marc kon zich ook uitleven in het fotograferen van de paddenstoelen. 
Het centrale gedeelte van onze tocht, was ook het hoogtepunt van onze wandeling. De wandelpijlen leidden ons doorheen het fort van Beieren. Dat is nu een bebost gebied en de drievoudige omwalling was overduidelijk in ons traject.
We passeerden ook touwen in het bos en een vlotbrug over de Damse Vaart. Die waren bestemd voor een survivaltocht. Voor actieve senioren, zoals wij, bleef het bij gewoon wandelen. 
Heerlijk wandelen in een goed gezelschap en - het mag wel eens gezegd worden  - zoals zo dikwijls op de wandeltochten: vriendelijke vrijwilligers om ons te bevoorraden. 

Geen opmerkingen: