Gwy wandelt

vrijdag 4 november 2016

Bill Viola & Lee Lee Nam

Martyrs / Bill Viola
Vandaag was het de vernissage van de expo met werk van Bill Viola en Lee Lee Nam.
Na de inleiding opende gouverneur Jan Briers de tentoonstelling officieel. .
Onze gouverneur had het in zijn toespraak ondermeer over de vernieuwde funkties van de sacrale ruimtes die onze kerken zijn. Het is in de Gentse Sint-Jacobskerk dat de tentoonstelling plaats vindt.
Wij bewonderden het werk van de Amerikaan en de Koreaan. Verschillende Koreanen waren trouwens op de opening aanwezig. Ik kon het niet nalaten te glimlachen omdat wij de moderne kunst van Lee Lee Nam bewonderden, terwijl de Koreanen dan verrukt waren over de gotiek en de barok van de kerk.
De tentoonstelling is vanaf morgen te bezoeken, en dat tot 4 december. Twee stukken in het werk van Lee Lee Nam raakten me het meest. Dat waren het Melkmeisje en de Pieta. Maar ik kon die niet met mijn mobieltje fotograferen.
Videokunst van Lee Lee Nam
Parallel loopt ook een tentoonstelling in de Zebrastraat. Verschillende van mijn kennissen zijn daar vanavond nog naartoe. Ik zal het later eens doen.
De betrokken websites:

Nawoord: Als je meer wil lezen, klik dan hier voor een toelichting van de tentoonstelling van Lisbeth Imbo. Die is op facebook gepubliceerd. 

Geen opmerkingen: