Gwy wandelt

maandag 21 november 2016

The Birth of Capitalism

In het Caermersklooster loopt nu een tentoonstelling onder de titel Voor God & Geld.
De Engelse titel The Birth of Capitalism geeft gelijk ook de periode uit de geschiedenis aan. Het is de gouden tijd van de Zuidelijke Nederlanden.
Ik ben er al eens naar toe geweest. Toen had ik een bon uitgeknipt uit de çava, een tijdschrift van de CM.
Nu stuurt het Belgisch Munthuis me twee vouchers toe.
Geld is natuurlijk niet vreemd aan een huis dat zich met munten bezig houdt. Het is dan ook tof dat zij mij zo gratis twee vouchers bezorgen.
Het Caemersklooster is de maandag dicht. Vandaag kon ik dan ook niet gaan.
De rest van de week heb ik vol gepland.
30 november heb ik dan in mijn agenda opgeschreven om hernieuwd te zien hoe een nieuwe mens ontstond. Die nieuwe mens was de ondernemer.

Geen opmerkingen: