Gwy wandelt

dinsdag 1 november 2016

Het einde is het begin

Strooiweide A
1 november is voor vele mensen de dag om naar de begraafplaats te gaan, ook voor mij.
Vroeg in de ochtend nam ik de autobus naar Lochristi, om naar de strooiweide van het crematorium Westlede te gaan. Daar is de asse van mijn ouders aan de natuur toevertrouwd.

Eindigt het leven? Het begint ook.
Net in de herfst zien we op stervend hout nieuwe paddenstoelen ontluiken.

Geboortebos 2011
Het nieuwe leven zag ik in de Gentbrugse Meersen. Daar zijn de geboortebossen van de stad Gent.
Hier waren meer mensen op wandel. Jonge ouders met de kinderwagen lieten hun kleine zijn/haar  naambordje zien.
Het geboortebos begint met de kinderen geboren in 2008.
Onlangs is ook 2015 aangelegd.

Daarna trok ik via de Schelde weer naar Gent. Het was rustig op de oever. Het jaagpad deelde ik met rustige fietsers en joggers.

Geen opmerkingen: