Gwy wandelt

zaterdag 5 november 2016

Griezelig was de wandeling

Wie kwam ik nu tegen? 
Vandaag heb ik in de late namiddag deelgenomen op de wandeling van de Florastappers in Gentbrugge. De start was in de Vierde Zaal aan het Braemkasteel. Luguber dat het was. Zeker toen het wat donker werd en zombies, spoken, en levende lijken kwamen mee wandelen.
We werden naar de hel gestuurd en gelukkig ook naar de hemel. De hemel was een wandeling in een open bos. De hel was in een donker bos.
De wandeling had de naam spokentocht gekregen. En dat kwam  duidelijk tot uiting. Nog voor ik op de start was, gruwelde een Dracula-ventje naar mij. 'Zie je,' zei zijn vader, 'die mijnheer is bang van jou'. De startzaal was helemaal in Halloween sfeer. En op de wandeling zelf ontmoetten we verschillende spokengroepen. Dat is niet gewoon wandelen meer, dat is veel meer. Het is opgenomen worden in een spel, dat in de graven gespeeld wordt. Op zijn best na de donkere kilometers door de Gentbrugse meersen.
Ongetwijfeld waren er ook wandelfotografen. Van Peter De Looze zag ik foto's op Google. Klik hier.
Het was de eerste keer dat ik aan de Spokentocht deelnam. Het is zeker niet mijn laatste keer. Ten minste bij leven en welzijn, zoals een wandelmaat er aan toevoegde.
De volgende spokentocht van de Florastappers is volgend jaar. We hebben in ons wandelgroepje afgesproken om bij die club mee te stappen in de tocht: Gent bij nacht.

Geen opmerkingen: