Gwy wandelt

zondag 20 november 2016

Geen storm op de Leietocht

De zwarte els blijft overeind
Er was storm voorspeld vandaag. Zou ik wel wandelen?
Nu zover van mijn verblijf was de wandeltocht niet vandaag.
Ik verliet mijn verblijf aan de Schelde, stapte naar de Verloren Kost en vandaar volgde ik de Leie tot aan de Neermeersen.

Vanuit 'De Wingerd' vertrokken de Leiewandelingen van de Postiljon.
Ik schreef me in voor de 21 kilometer. Een eerste kort traject bracht ons via de Blaarmeersen naar Drongen, Na wat gebabbel en een warme chocolademelk brachten de wandelpijlen ons naar de Bassebeek en Elshout. Er waren niet zoveel wandelaars op dit traject. Het was er stil, op het geluid van de wind na.
Was het geen storm, het waaide wel flink. Soms moest ik tegen de wind in beuken, en op een andere moment als de wind van rechts achter kwam, moest ik opletten of de wind me niet als een vliegende Hollander in de lucht tilde. Nu, na zo een wandeling is een mens wel uitgewaaid!
De tweede rust was weer in Drongen aan de abdij. Na een soep en brood brachten de pijlen ons langs de drie Leien en de Assels. Als kind heb ik hier dikwijls gewandeld en gefietst. Ik voel er me dan ook goed thuis.
Terug in de startzaal was het gezellig nababbelen.
Ik vond het wel spijtig dat door de slechte weersvoorspellingen er zo weinig volk was komen opdagen. Het was te doen, zeker omdat het droog gebleven is. Het was wel wat avontuurlijker dan een doorsnee tocht.

Geen opmerkingen: