Gwy wandelt

vrijdag 21 oktober 2016

Vliegende Hollander

Deze morgen op Canvas was er muziek en uitleg over de opera  'De Vliegende Hollander' van Wagner.
Het is iemand waarmee ik me toch wat verwant voelt.
Willem van der Decken is een zeeman uit Terneuzen. Ikzelf heb jaren in Terneuzen gewerkt.
Hij zwerft de wereld rond, Ja ook ik reis over de hele wereld. Al zal ik dan toch Zuid-Afrika ook eens dienen te bezoeken.
Hij vindt geen vrouw die hem trouw kan blijven. Ja ... Dat heb ik ook mee gemaakt.

Verschillen zijn er natuurlijk veel meer.
Om me ervan te overtuigen ga ik volgende maand naar de Gentse opera om het stuk 'Der fliegende Holländer' te beluisteren en te bekijken.

Uit de Gentse stadsbibliotheek, heb ik al een DVD van deze opera geleend. Daaruit komt de afbeelding. De kapitein staat beneden, en Senta, zijn geliefde dagdroomt.

Geen opmerkingen: