Gwy wandelt

zondag 23 oktober 2016

Nazomertocht

Op deze zondag treinde ik naar Halle, voor een tocht in het Hallerbos bij de Zenne. 
De wandeling was ingericht door de wandelclub 'Heidetochten Kester-Gooik'.
Een lid van die club had me er toe overhaald om eens bij haar club te wandelen. Zij was medewerkster vandaag. Ik had nog nooit bij die club gewandeld. Nu wel, en ik zal er nog bij wandelen.
De club bood een ruime keuze van afstanden. De kortste was 4 kilometer, de langste was 50 kilometer.  Zelf koos ik voor de 26 kilometer. 
De tocht bracht ons naar de Zenne en het kanaal en vandaar de vallei uit. Eens Rodenem achter ons, werd de tocht puur landelijk tot we na 7,3 kilometer de eerste rust is Essenbeek bereikten. Daar hadden we een plaatselijke bosrijke lus. Het bleef nevelig en vochtig wat ons mooie spinnenwebben liet zien in de varens en de bramen. Steven heeft zo enkele mooi in zijn reeks gebracht op facebook, Hij noemt het terecht: Art of Nature.
Het derde traject bracht ons (= de 26) langs de Steenputvallei en het Kamerijkbos. Infoborden van Natuurpunt leerden me dat de Zenne eertijds in de zee uitmondde.
Op de tweede rust heb ik mijn boterhammetjes opgegeten met een kom soep. Op de derde rust kon ik het niet laten een broodje met witte pens te kopen.
Dat was in Buizinge. Die rust werd door vrijwel al de afstanden aangedaan. Nadien hadden de wat langere afstanden allemaal hetzelfde parcours, Weer door bosjes, Eizingen met name. Dan afdwalen in de richting van een windmolenpark. Daarna een stukje langs het kanaal Charleroi-Brussel stappen, met voor ons steeds de basiliek van Halle. Achter de Colruyt bogen we af.
Na 25,7 kilometer was ik weer terug in Don Bosco, de startplaats. Het was toen 15u01. en de thermometer gaf 8°C aan. De zon is er vandaag niet doorgekomen. Maar tegen de middag was het nevelige weer gelukkig voorbij.
In de vroegte was ik evenwel content dat ik een muts en handschoenen aan had. In de nazomer is het wel wat frisjes.
Voor mijn foto's klik hier.

Geen opmerkingen: