Gwy wandelt

zondag 30 oktober 2016

De wandelende Pajot

Vandaag wandelde ik in Liedekerke. Enkele wandelkennissen die in de startzaal meehielpen hadden me uitgenodigd. Het was de herfsttocht van 'De Pajotten Hekelgem'.
De start was in een school, en van daaruit konden we meteen in de natuur duiken. We wandelden in de vallei van de Palitsebeek. Onze wandelpijlen liepen een tijd samen met het Tweedorpenpad, en ook met de lus rondom Liedekerke. Ik begreep dat ons wandelgebied deel uitmaakt van een groene gordel rondom Brussel.
Wat me opviel, trouwens reeds aan het station van Liedekerke waren de boekenboxen. De
boekenruilkasten zag ik hier dikwijls, tot in het bos toe.
Op het pad evenzo een rijkdom aan paddenstoelen, zeker in de bossen. Het bos van Liedekerke deden we langs verschillende kanten aan. Het was goed weer, en sommige stukken lagen er toch glibberig, modderig en drassig bij. Dat zijn allicht gedeelten van het bos, waar het zonlicht niet door het bladerendak heen geraakt. Nu wel. Het herfstzonnetje bereikte de ondergrond door de toch al wat kalende bomen.
Het was een mooie tocht, de moeite om eens naar toe te gaan. Ik ben maar al te blij dat ik op de uitnodiging ingegaan ben.
Ik praatte ook met wandelfotografen. Met hun foto's is het nagenieten van de tocht. Ik zag al enkele albums op het internet.

Geen opmerkingen: