Gwy wandelt

zaterdag 6 augustus 2016

Euraudaxen in Aalst

Vandaag trokken we met 3 stappers van Euraudax Zelzate naar Aalst. Doel was mee te stappen in een voettocht georganiseerd door Euraudax Affligem.
Zo een Euraudax is een wandeltocht onder vrienden. Zo een wandeling brengt leute en jolijt.
Onze startplaats was iets buiten de stad. Zo waren we met onze groep meteen in het Somerghem bos. De wandeling van vandaag zou in het teken staan van natuur en bos, en dat was zo vanaf het eerste kwartuur.
We bewandelden Meldert en Baardegem. Na 8 km hadden we een wagenrust, en na 15 km een caférust. De caférust was bij het Kravaalbos, en daar konden we onze boterhammetjes opeten. Daarna stapten we nog 10 km. Dit traject bracht ons langs Hekelgem.
Het verwonderde me ineens hier hop te zien. ik denk altijd aan Poperinge als ik hopranken zie. Hier in de Faluintjesstreek wordt ook hop gekweekt. Ik veronderstel voor het bier van de abdij van Affligem.
Het was een mooie tocht, waarvoor we onze baankapitein zeker mogen feliciteren.
Voor mijn foto's van deze tocht klik hier.

Geen opmerkingen: