Gwy wandelt

dinsdag 26 juli 2016

Kruidenthee

Kruidenvrouwtje Monique
Vorige week tijdens de Gentse feesten maakte ik o.m. een wandeling waarbij een herboriste het over verschillende kruiden had. Zij vertelde over het onkruid dat we zo dikwijls zien. Vele plantjes die we onkruid noemen verbergen een heilzame werking. Als je dan die kruiden wil plukken moet je er nogal wat voor op stap gaan. Velen kiezen er dan ook voor om een kruidentuintje aan te leggen.
Vits Bij Sint Jacobs
Ik maak het me zelf nog gemakkelijker en stap naar Vits aan Bij Sint Jacobs. Als je daar binnen komt ben je meteen gecharmeerd door de ouderwetse winkel. Het lijkt wel een echte kruidenier. Hij verkoopt een heel gamma aan kruiden.

Deze morgen stapte ik er dan ook naar toe.
Onderweg op de Vlasmarkt is IVAGO nog altijd bezig met de opkuis. Ginder hebben de Gentse Feesten extra lang geduurd. Nu is het er rustig. De feestvierders hebben er plaats gemaakt voor hele autobussen toeristen.
Terug van de winkel zag ik dat het stadspersoneel bezig was met alle tijdelijke fietsstallingen weg te halen. Ik heb me laten vertellen dat veel feestvierders voor de fiets kozen om naar het feestgebied te komen.

Geen opmerkingen: