Gwy wandelt

zondag 10 juli 2016

Aan de Kraanlei

Op een zondagmorgen even in het Huis van Alijn. Er zijn wat toeristen en vooral veel Gentenaars. Wie wil er ook thuis blijven op zo een zonnige dag? Ik zit nu op de binnenplaats, maar wel in de schaduw. 
Ik bezocht er de permanente tentoonstelling die ons terug plaatst in het verleden. Het verleden van de gewone mens. Dat is enerzijds een verleden dat ik niet gekend heb, het is de tijd van mijn ouders, misschien zelfs van mijn grootouders. Anderzijds is het ook het verleden dat ik wel gekend heb: de tweede helft van de 20ste eeuw.
De moeite waard is ook de tijdelijke tentoonstelling HOMELESS MOVIES. Niet alleen de filmpjes maar ook de apparatuur laten een tijd zien die al voorbij is. Oprolbare filmdoeken, projectoren, diaprojectie toestellen. Wat is dat lang geleden dat we die gebruikten! Nu verbinden we onze laptop WIFI met een beamer, en dat is het dan.
Ik kreeg ook het programma voor de Gentse Feesten mee. Daarin o.m. 9X SCHONE LIEDJES die ons tuupe tegoare. brengen.
Info op www.huisvanalijn.be

Geen opmerkingen: