Gwy wandelt

zaterdag 21 mei 2016

Met Augustijn

Augustijn was erbij vandaag. Vele wandelaars waren naar Ertvelde getrokken voor de wandeling van de WAK, die uit de brouwerij Van Steenberge vertrok. Ik had al verschillende keren vanaf de autobus gezien dat er een gloednieuw complex bij de brouwerij gekomen was. En nu zag ik het nieuwe van dichtbij
De wandeling droeg de toepasselijke naam: Augustijnentocht.
Uit het aangeboden gamma van afstanden koos ik voor de 15 km.
Een eerste traject bracht ons naar Oosteeklo, Tereecken en dan langs de stenen molen naar de rustpost in de kantine van het sportterrein, achter de kerk van Ertvelde.
Een tweede traject bracht ons dan naar Stoepe. Zo passeerde ik waar ik vroeger nog gewoond heb. Het zal je allicht niet verwonderen als ik zeg dat dot een persoonlijke reden is om aan deze tocht in Ertvelde deel te nemen.
We gingen verder naar Callemansputte met zijn zonnepanelenpark, en dan door een bospartij weer naar de brouwerij waar onze wandeling een paar uur eerder startte.
In noteerde dat er om 11 uur al 1332 wandelaars vertrokken waren. Ze hebben er allemaal allicht even goed van genoten als ik.
Ik zag en sprak met verschillende wandel fotografen. Je vindt dus zeker meerdere foto-albums van deze tocht op het internet.

Geen opmerkingen: