Gwy wandelt

dinsdag 3 mei 2016

Café Floralies

De Gentse Floraliën zijn afgelopen dit jaar.
Met café Floralies is het al langer afgelopen. Toen mijn moeder het opende was het dat jaar net een jaar van de Floraliën. Het hotel was van meet af aan volgeboekt.
Later met de steeds strenger wordende reglementen en de gezondheidstoestand van mijn moeder, stopten mijn ouders hun hotelactiviteiten.
In de vrijgekomen ruimte kwamen mijn grootouders inwonen.
Het café bleef en kreeg met zijn biljartclub, bridgeclub en canastaclub heel wat naambekendheid.
Met het ouder worden hebben mijn ouders het café overgelaten, en zijn ze beginnen reizen.
Het aantal cafés aan Sint-Pietersstation verminderde. Ook het café dat eertijds mijn ouders uitbaatten verdween.
De Clementinalaan, heeft echter een bepaalde uitstraling met al die herenhuizen. Ook het gebouw waar eertijds café Floralies was, is nu in renovatie.
En zoals ik veel vanaf de autobus zie, nadert de renovatie haar einde.

Geen opmerkingen: