Gwy wandelt

zondag 3 april 2016

Kwartels in Zelzate

Wandelclub De Kwartels uit Assenede voelt zich goed thuis in Zelzate. Vandaag waren het in die gemeente de kwarteltochten.
Zelzate vormt een semi-industriële gemeente doorsneden door het kanaal van Gent-Terneuzen. De kwarteltochten vinden plaats aan de oostkant van het kanaal.
Het is de wandelclub waar ik bij aangesloten ben, en dat alleen al is een reden om er naar toe te trekken.
Uit het aanbod van afstanden koos ik voor de 24.
Die bracht ons langs de polders en de Oudeburgse Sluis naar de Langelede. Ginder hadden we een rustpost in een plaatselijk schooltje. En vandaar stapte ik de extra lus van de 24 km, door polders en langs grenspaden. De speciale borden van rekeningrijden kwam ik wel tegen, maar ik weeg geen 3,5 ton en hoef daar dus niet op te letten.
De tweede rustpost was weer aan de Langelede. Het volgende traject bracht ons o.m. langs het Kloosterbos naar Sint-Jan Baptist. Dit traject vond ik het mooiste gedeelte van de tocht.
Na de rust ginder, nog een stuk over de opgevulde kanaalbedding om zo weer de startplaats te bereiken.
Een mooie zon overgoten tocht. was het deze zondag. Veel groepjes wandelaars. Het viel me trouwens op dat er een groot aantal jongeren mee wandelden, scouts ? of chiro ?
En op de rustposten was het gezellig zitten en babbelen. Ik heb toch nog altijd een stuk van mijn hart aan Zelzate verpand. De wandelaars waren tevreden, en de inrichters mogen met de hoge opkomst zeker ook tevreden zijn.

1 opmerking:

Unknown zei

Heel mooi beschreven Guy