Gwy wandelt

zaterdag 2 april 2016

Friekietocht

'Friekietocht' ? Wat moet ik daarbij denken? Een wandeltocht die ingericht wordt door een voetbalclub, wat zou die de geroutineerde wandelaar te bieden hebben? Ik was een beetje sceptisch maar de nieuwsgierigheid was in ieder geval gewekt. En laat me trouwens opmerken dat mijn scepticisme niet gewettigd was.
We spraken af om half negen op de startplaats. Dat was een voetbalkantine. Niet vreemd voor een voetbalclub natuurlijk. Zelfs de naam 'friekie' komt uit de voetbalwereld, als dialect dat door de toeschouwers geroepen werd als de keeper te ver van het doel loopt met de bal in zijn handen.
Wij kwamen om te wandelen. Na de elektronische inschrijving begon onze tocht door het Scheldeland. We kozen voor de 25 km.
Die was opgedeeld in drie trajecten. Een heerlijke groene tocht werd het met als rustpost ook een voetbalkantine.
Het tweede traject waarbij we tot aan de Kaaihoeve in Zingem kwamen, vond ik persoonlijk het mooiste. We trokken ook aan een kasteel door een omgeving met bosjes waar meerdere spechten ons welkom tokten. Trouwens ook merels en ganzen lieten ons delen in hun gezang.
Het jaagpad aan de Schelde deelden we met vele fietsers. De ronde van Vlaanderen heeft ook vandaag vele wielrijders naar buiten gelokt.
Het was voor ons een wandeling zonder pretentie. Leuk om buiten in het ontluikende groen te wandelen.

Geen opmerkingen: