Gwy wandelt

donderdag 24 maart 2016

Tai Chi en surplus

Het was voor mij vandaag weer mijn Horizon-dag.

Deze morgen Tai Chi. Onze instructeur Jia Bin Wang legde vandaag de nadruk op de juistheid van de houdingen en de bewegingen. De twee volgende weken zal hij niet in het centrum zijn wegens vakantie. We hebben evenwel al onder elkaar afgesproken om volgende week als groep samen te komen en verder te oefenen. We hopen op goed weer zodanig dat we buiten kunnen oefenen.

's Middags dan het middagmaal, met het gebruikelijke gezelschap aan tafel.

In de namiddag dan bijeenkomst van de surplussers. Ik had voor die groep het inkleuren van mandala's voorbereid. Ik had er een beetje schrik van of ik het uitgelegd zou kunnen krijgen. Maar nu kan ik zeggen dat de deelnemers mooie werkstukjes gemaakt hebben. Sommigen hebben hun inkleurwerk mee genomen om het aan hun kinderen of kennissen te laten zien.
Mandala zal ik meer op het programma plaatsen. De deelnemers kunnen zich gemakkelijk concentreren en bereiken een zekere rust. Oud van jaren, maar jong van hart.

Al met al werd het weer laat vandaag. Het was bijna 6 uur, toen ik De Horizon verliet. Gisteren was het met het lentebuffet en het gebabbel erna ook al laat geworden.

Ik moest dan nog snel boodschappen doen. En liep vlak voor ik bij mijn verblijf terug kwam toch wel Peter, een Gentse straatzanger, tegen het lijf. Ik vertelde hem dat er in de ontmoetingsruimte van de Horizon een persknipsel over hem hing. Hij zal een van deze dagen eens gaan kijken, want hij wist van niets.

Geen opmerkingen: