Gwy wandelt

maandag 22 februari 2016

Wat eten in Athene?

In een grote stad als Athene kan je alles te eten krijgen. Maar ik kom hier niet voor een Starbucks of een KFC. Het moet toch wat typisch Grieks zijn.
Soms ga ik een snackbar binnen, soms wat meer chique naar een restaurant. Je wordt er trouwens binnen gelokt. Van zodra je plaats neemt krijg je al een glas en een fles water. Je neemt dus zeker tijd om de menukaart te bekijken.
Als entree neem ik altijd een Griekse salade. De feta blijft me smaken.
In het hoofdgerecht breng ik meer variatie. De ene keer souvlaki. Een andere keer moussaka. Vandaag dineerde ik in een zaak op de overdekte vleesmarkt. Het werd dus rundsvlees.
Voor het ontbijt neem ik trouwens altijd verschillende feta kazen.

1 opmerking:

rene depuydt zei

Hello Ghuy,
Geniet van de griekse kost en kunst en hopelijk ook de zon,het beste genot in een veel geplaagd land!
Prettige vakantie!!!
Grtn,Rene.