Gwy wandelt

dinsdag 5 januari 2016

Eetcafé Toreke

Deze morgen had ik een werkvergadering op het Van Beverenplein. Deze middag was het de nieuwjaarsbijeenkomst in het LDC op de Lousbergkaai .
Over de middag gebruikte ik de maaltijd in eetcafé Toreke.
De eetgelegenheid is een zogenaamd sociaal restaurant. Het bevindt zich vlak bij de Wondelgemstraat in Gent. Het geeft wel een apart gevoel.
Voor zover ik kon zien komen de eters uit alle milieus. Je ziet er mensen die aan een OCMW tarief eten. Je ziet er mensen die goed hun boterham verdienen. Ik zag er althans verschillende mensen die in het vlakbij gelegen gerechtsgebouw werken. Tot zelfs een substituut toe. Maar in burger natuurlijk, niet in toga. Kortom iedereen kan in het Toreke de maaltijd gebruiken.

Ik zag op bijgaande flyer dat de website van het eetcafé http://www.eetcafetoreke.be/  is.

Toen ik er binnen kwam kon ik al meteen vlak bij bekenden plaats nemen.
Zo waren we met zijn drieën en kozen elk iets anders:

  • hoisin kipsaté met tabouleh en slaatje
  • prei à la flamande met gratinpatatjes
  • lasagna

Geen opmerkingen: