Gwy wandelt

zondag 24 januari 2016

Brandweertocht

Vandaag treinde ik nog eens naar Diksmuide. Het was al lang geleden dat ik nog eens aan de IJzer gewandeld had.
Ik kon met een pendelbusje mee rijden vanaf het treinstation,, maar besloot om maar meteen de wandelpijlen te volgen.
Zo stapte ik de 8 km die ons o.m. door het historisch stadscentrum brach. Ik bereikte de brandweerkazerne, de echte start van de tocht. Ik schreef me in. Ik wil niet nalaten te vertellen dat ik bij de inschrijving meteen een pakje kaneelkoekjes kreeg en twee bonnetjes. Eén voor een soep en één voor een warme wijn. De 8 km had ik al gestapt. Nu zette ik aan voor de 17 km. In het begin was er wat overlapping met de 8 km, maar dan werden we de polders in gestuurd om langs de IJzer terug te keren naar Diksmuide.
Het was wat nevelig, maar natuurlijk zagen we geregeld de IJzertoren.
Mijn wandelkennissen waren het met me eens. Het was de moeite om voor die tocht zo lang in de trein te zitten.

Geen opmerkingen: