Gwy wandelt

woensdag 2 december 2015

WOI op de Westerbegraafplaats.

Wat drijft een mens ertoe om op een zonnige woensdagnamiddag in december op een begraafplaats te dwalen?
Wel ... Er lag al een tijdje bij mijn wandelplanningen een themawandeling over de Eerste Wereldoorlog, een themawandeling op de Gentse Westerbegraafplaats. De groene begraafplaats aan de Brugse poort ademt rust uit uit. De rust van een verleden dat voorbij is. De vele bloemen tonen dat de mensen niet vergeten wie hun ontnomen is.
De brochure geeft een routebeschrijving die om zo te zeggen aan de toegang in de Leliestraat begint.
Voor mij persoonlijk eindigde de tocht bij de ingang aan de Palinghuizen. Daar staat op het ereveld het graf van mijn grootvader, Daniel Baert.

Voor wat van mijn stamboom gegevens, met onder meer de relatie tot mijn grootvader klik hier.
Meer over de themawandeling van de stad Gent, klik hier. Daarvan kan je deze kennismaking met het oorlogsverleden van Gentenaars kennis maken, door de geïllustreerde routebeschrijving als PDF te down loaden. Zelf heb ik mijn exemplaar in de stadswinkel dan wel in de toerisitische dienst van de stad Gent gehaald.

Geen opmerkingen: