Gwy wandelt

zondag 27 december 2015

Wafelen in Zottegem

Naar jaarlijkse traditie was het vandaag weer de wafelentocht in Zottegem. Koud is het nu niet - alles behalve - maar de dagen zijn wel kort.
Uit de aangeboden afstanden opteerde ik voor de 24 km.
Het was in het glooiend landschap heerlijk wandelen. De 31 en de 24 km volgden het zelfde parcours als de 18. De 31 had er 2 extra-lussen bij, de 24 één. En het was een lus die de moeite waard was: langs smalle modderige paadjes in Sint-Goriks-Oudenhove.
Voor alle afstanden was het laatste stuk hetzelfde. We passeerden na de glühwein vlak voor we de stad binnen gingen door ruige meersen waar de zwarte els zich thuis voelt.
Het werd met andere woorden weer een goede wandeling zoals we van Egmont gewoon zijn.

2 opmerkingen:

Unknown zei

De extra lussen van de 31 km waren subliem !!! goed gedaan Egmond

Guy (= Gwy) zei

Goede dag,
Ik heb de 24 gestapt, en had dan ook maar één extra lus. Met die lus langs de Zwalmvallei kan ik je mening bij treden.
Egmont stond niet veel op mijn agenda in 2015. Ik hoop dat ik het Zottegemse in 2016 meer kan bewandelen.
En ... Hierbij wens ik jullie een gezond en wandelrijk 2016.