Gwy wandelt

woensdag 9 december 2015

Wafelen bij de Padstappers

Vandaag was het nog eens wandelen in Geraardsbergen. Wandelen en wafels eten.
Het was zo een heerlijk zonnige dag. Moesten de bomen niet kaal zijn, een mens zou nog niet eens geloven dat het winter is.
De Padstappers hadden 3 lussen uitgestippeld. En ik vertel geen geheim als ik u laat weten dat de padstappers geen schrik hebben om modderige wegen in hun parcours op te nemen.
Er waren vandaag 2 echte natuurlussen, en één lus waarin ze wat meer verhard gestoken hadden. Iemand die niet zo graag een "moeilijke" wandeling doet, kon voor die laatste kiezen.
Ik koos zelf eerst voor de lus van 8 km die ons stroomafwaarts de Dender bracht om ons dan de Buizemont te laten beklimmen. Na die lus deed ik met de wafel de we kregen wat energie op en vatte de tweede lus aan. Stroomopwaarts de Dender nu, om dan via Onkerzele richting Oudeberg te gaan en ons vlakbij de alom bekend muur weer naar de rivier te laten dalen. Ik was wat overmoedig. Op een slibberig modderstuk gleed ik uit. Mijn zwarte broek was nu door de modder een bruine broek geworden. In de startzaal mij dan wat gefatsoeneerd, en na een, broodje met een hamburger op weg voor de derde lus. Dat was de gemakkelijke lus om mee te eindigen.
Zo een woensdag als vandaag wil iedere wandelaar wel wensen: een wat avontuurlijk parcours, een heerlijke zon, en een prima zaal die als startzaal en rustpost diende. De Padstappers hebben weer zo een wandeling op gebouwd, waar ze bekend voor zijn.

Geen opmerkingen: